ibland kan landet vara helt underbart











landet kan vara så fint ibland
det bara strålar glädje
och se så glad jag var på bilderna :)
det ända sorgliga den dagen var att
jag tappade min mobil ute bland vetet,
så jag fick panik och sprang runt och
letade men tillslut kom den till rätta :)


du ler

tänk dig en vacker sommardag
solen står rakt på himmelen
några ynka moln, inget regn
lite lätt vind blåser förbi dig
du står där och ler.
inga bekymmer
inga sorger
inget annat att tänka på när du står där
du bara står där och ler för dig själv
du hör fåglarna kvittra och träden växa
du bara står där och ler
du ler åt allt som rör sig
åt alla som går förbi
du har på dig en sommarklänning
och en blomma bakom örat
nymålade tossingar
och ett par sandaletter
allt känns så underbart
ingen som frågar saker
ingen som undrar hur du mår
ingen som tittar på dig
ingen som stör dig
det är bara du nu
du lägger dig ner på det tjocka gräset
du tittar upp på molnen som bildar figurer

allt känns så underbart

WRightER/  isabella lindgren.


puss på landet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0